2020年2月10日月曜日

【歌詞和訳】Anne Marie(アン・マリー) - Birthday

0 件のコメント :

Anne Marie(アン・マリー)の新曲「Birthday」です。


彼女が2月にリリースしたこの曲、「誕生日」、実は彼女の誕生日は4月なんですね。
なので彼女にとってちょっと早い誕生日になりそうですが、曲自体はとってもキャッチーで、
ポジティブな雰囲気がとてもいいですね!
ファンのバースデーソングになること間違いなしです!


海外の反応も紹介していますので是非!


では和訳へ、




歌詞和訳
[Verse 1]
I'm another year older
I won't cry about you anymore
Told my friends to come over
To dye my hair, mmm
It's not even the weekend
And I'm wearin' that dress I can't afford
Givin' life a new meanin'
Without you there


また一年歳をとる
もうあなたのことでは泣かないわ
友達に家に来てって言ったわ
私の髪を染めるためにね
週末でもないんだけど
買えないドレスを着て
人生に新しい意味を見出すの
ここであなたなしで


[Pre-Chorus]
Do some stupid shit, maybe get a tattoo (Oh)
Whatever I can do to get my mind off you (Oh)


バカなことをしましょう、多分タトゥーなんて入れたり
あなたのことを忘れるために出来ることなら何でも


[Chorus]
It's my birthday
I'ma do what I like
I'ma eat what I like
I'ma kiss who I like
It's my birthday
I'ma do what I like
I'ma wear what I like
I'ma party tonight
Goddamn, it's my birthday
Everybody love me
Yeah, yeah, yeah
Look at me, give me money
Damn, it's my birthday
Everybody love me
And I ain't thinkin' 'bout you
It's my birthday
私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を食べる
したい人にキスをする
私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を着る
今夜はパーティー
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
あぁ、あぁ
私を見て、お金を頂戴
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
そしてあなたのことなんて考えていないわ
それが私の誕生日

[Verse 2]
I blow out all the candles, uh (I blow out all the candles)
I can't even afford my rent (Ooh)
So I'm not buyin' the drinks 'cause
I'ma leave that to my friends, it's you


ろうそくの火は全部吹き消すわ
家賃も払えないんだけど
だから飲み物は買はないわ
だってそれは友達に任せるから


[Pre-Chorus]
Ballin' now with everybody in the room (Yeah)
That's what I do, that's what I do, yeah (Oh)
Whatever I can do to get my mind off you
Ha, that's what I do, that's what I do (Oh)


みんなと楽しむわ、この部屋で
それが私のすること、私のすること
あなたのことを忘れるために出来ることなら何でも
それが私のすること!私のすること!


[Chorus]
It's my birthday
I'ma do what I like
I'ma eat what I like
I'ma kiss who I like
It's my birthday
I'ma do what I like
I'ma wear what I like
I'ma party tonight
Goddamn, it's my birthday
Everybody love me
Yeah, yeah, yeah
Look at me, give me money (Woo)
Damn, it's my birthday (Oh-woo)
Everybody love me
And I ain't thinkin' 'bout you
It's my birthday


私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を食べる
したい人にキスをする
私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を着る
今夜はパーティー
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
あぁ、あぁ
私を見て、お金を頂戴
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
そしてあなたのことなんて考えていないわ
それが私の誕生日

[Bridge]
Ain't got any wiser
Gonna be hungover
Never learned my lesson
(Yeah, yeah, yeah, yeah)
And I ain't gonna listen
I don't really care 'cause


これ以上賢くもならないし
二日酔いになるだろうし
同じ過ちを繰り返してきたし
耳も貸さない私だけど
そんなことどうだっていいわ、だって


[Chorus]
It's my birthday
I'ma do what I like
I'ma eat what I like (Yeah)
I'ma kiss who I like
It's my birthday
I'ma do what I like (Ha)
I'ma wear what I like
I'ma party tonight
Goddamn, it's my birthday
Everybody love me
Yeah, yeah, yeah
Look at me, give me money
Damn, it's my birthday
Everybody love me
And I ain't thinkin' 'bout you


私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を食べる
したい人にキスをする
私の誕生日
好きなことをするわ
好きな物を着る
今夜はパーティー
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
あぁ、あぁ
私を見て、お金を頂戴
あぁ、今日は誕生日
みんなが愛してくれる
そしてあなたのことなんて考えていないわ
それが私の誕生日


[Outro]
It's my birthday, my birthday
And I ain't thinkin' 'bout you
It's my birthday (No), my birthday (No, woah)
And I ain't thinkin' 'bout you (No, yeah)
It's my birthday, my birthday (Yeah, it's my birthday and I'ma do whatever I like)
And I ain't thinkin' 'bout you (Yeah, do whatever I like)
It's my birthday, my birthday
It's my birthday so you better treat me nice


私の誕生日、誕生日
そしてあなたのことなんて考えていないわ
私の誕生日、誕生日
あなたのことなんて考えてない
私の誕生日
考えてないわ、あなたのことなんて
今日は私の誕生日
だから私に優しく接してよね


海外の反応

(主にyoutubeの公式ビデオから)
Anne Marie「あああ、みんな大好き!
みんながこの曲とビデオを気に入ってくれると嬉しいわ」


・(MVの監督)どれくらいピンクが欲しい?
 (Anne Marie)うん!!


・この曲を聴いて今日が私の誕生日だって気がついたわ!


・自分の誕生日が待ちきれない!この曲を流せるからね!


・この曲で踊りたいから誰かの誕生日を待ってる人挙手


・この曲がリリースされた日は私の誕生日。
 ファンにこんな素敵な曲をプレゼントしてくれてありがとうAnne Marie!


・この曲の後みんな自分の誕生日が待ちきれないようね


・誕生日にでっかいスピーカーでこの曲流すんだから


・自分の誕生日にこの曲を歌っている自分が見えるわ!(笑)

Anne Marie(アン・マリー)のSNS

Twitter



Instagram



Tik Tok





@annemarieiam My new song BIRTHDAY is out now! I loved learning this dance for the video and I wanna see you do it too! LET ME SEE YOU DANCE!! #ItsMaBirthday
♬ Birthday - Anne-Marie


ここまで読んでいただきありがとうございます!



それでは また!👋



洋楽和訳の最新の投稿のお知らせをTwitterでしていますのでフォロー宜しくお願いします!🙏




この和訳には、和訳者の個人的なアーティストや
曲に対する解釈が含まれているかもしれません、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿