2020年3月30日月曜日

【歌詞和訳】5 Seconds of Summer(5SOS) - Wildflower

0 件のコメント :

5 Seconds of Summerの新曲「Wildflower」です。


5SOSのアルバム「CALM」から6曲目のシングルです。アルバムの中でも一番明るくポジティブな曲で、Chorusパートの歌詞には、ファンが自分で意味を付け足して理解してくれと言っている通り、解釈の幅が広いところもあって、よりファンが曲に入っていけるような感じだと思います。


では和訳へ、



歌詞和訳

[Intro: All]
Wildflower
Wildflower


野生の花
野生の花


[Verse 1: Calum]
I hear you callin' out my name
I love the sound, I love the taste
And I can see it in your face
You've got a side you can't explain


君が僕の名を呼んでるのが聞こえる
その音が好きだ、その好みも
それが君の顔に見えるんだ
君には説明できない何かが君にはあるんだ


[Pre-Chorus: Calum]
You're tellin' me, you're tellin' me, you're tellin' me you wanna come over
You wanna be, you wanna be, you wanna be, you wanna be closer
I love it when you wear your hair down over your shoulder
'Cause I wanna hold ya
'Cause I know where tonight is going


君は伝えようとしている、伝えようとしている、僕のところに来たいって
君はもっと近くに来たがっている、もっと近くに
肩に掛かる君の髪が好きだ
だって君を抱きしめたいから
だって今夜がどこに向かおうとしているか分かるんだ


[Chorus: Calum, All]
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You know you are my favourite fantasy
A fatal love song
Waterfall is overflowin'
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower


そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
分かってるだろ?君は僕のお気に入りの幻想で
命に関わるような愛の歌
滝は溢れている
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花


[Verse 2: Calum]
I see the colour in your veins
It makes me smile, it makes me shake (Ooh)
I see the shadow in my brain
And I like its look, and I like its shape (Ooh)


君の血管に色が見える
僕を笑顔にさせるし、震えさせる
僕の脳に影が見える
その見た目が好きだ、その形も好きだ


[Pre-Chorus: Calum]
You're tellin' me, you're tellin' me, you're tellin' me you wanna come over
You wanna be, you wanna be, you wanna be, you wanna be closer
I love it when you wear your hair down over your shoulder
'Cause I wanna hold ya
'Cause I know where tonight is going


君は伝えようとしている、伝えようとしている、僕のところに来たいって
君はもっと近くに来たがっている、もっと近くに
肩に掛かる君の髪が好きだ
だって君を抱きしめたいから
だって今夜がどこに向かおうとしているか分かるんだ


[Chorus: Calum, All]
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You know you are my favourite fantasy
A fatal love song
Waterfall is overflowin'
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower


そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
分かってるだろ?君は僕のお気に入りの幻想で
命に関わるような愛の歌
滝は溢れている
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花

[Bridge: All]
(Ooh, ooh)
Wildflower (Ooh, ooh)
Wildflower
Wildflower (Ooh, ooh)
Wildflower


野生の花
野生の花
野生の花
野生の


[Chorus: Calum, All]
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You're the only one who makes me
Every time we
Tell you what I like
My wildflower
You know you are my favourite fantasy (Wildflower)
A fatal love song
Waterfall is overflowin' (Wildflower)
You're the only one who makes me (Wildflower)
Every time we (Wildflower)
Tell you what I like
My wildflower


そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花
分かってるだろ?君は僕のお気に入りの幻想で
命に関わるような愛の歌
滝は溢れている
そうさせる君が唯一の存在さ
僕たちが、いつだって
自分が何が好きか伝えるさ
僕の野生の花


[Outro: All]
Wildflower


野生の花




彼らのSNS

Twitter



Instagram





ここまで読んでいただきありがとうございます!





それでは また!👋





洋楽和訳の最新の投稿のお知らせをTwitterでしていますのでフォロー宜しくお願いします!🙏








この和訳には、和訳者の個人的なアーティストや
曲に対する解釈が含まれているかもしれません、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿