2018年5月16日水曜日

【歌詞和訳】Charlie Puth - Patient

1 件のコメント :

Charlie puthのアルバム「Voicenotes」からの新曲「Patient」です。

この曲は、相手に対し、自分は間違いもおかすし
完璧な恋人ではないけど、きっとそうなるから辛抱強くいてくれ
そばにいておくれ、と歌った曲です。




では歌詞和訳へ
[Verse 1]
These mistakes, I’ve made my fair share
いくつもの間違い、自分自身で招いたことだった
When you needed me, I wasn’t there
君が僕を必要としていた時、そこに僕はいなかった
I was young, I was dumb, I was so immature
わだ若くて、ばかで、大人になれなかったよ
And the things that I did made you so insecure
僕がしたことは君を不安にさせた
But baby, I’m still your man, I swear
でもベイビー、僕はまだ君の男さ、誓ってもいい

[Chorus]
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
I know I’m not what you need
分かってるさ、僕は君が望むものじゃない
But baby, I’m gonna be
でもベイビー、僕はいつかそうなるから
So please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ

[Verse 2]
Is it too much (Is it too much?) that I’m asking for?
望みすぎたことかな?
Can we start over? (Can we start over?) Can we end this war?
もう一度やり直せないかな?この争いを終わらせられないかな
I’ve been taking your love, I’ve been wasting your time
君の愛を奪い続けている、時間を無駄にしてしまっている
But is there still a chance of me changing your mind?
でも君の考えを変えるチャンスはまだ僕に残されているかな
Before you (yeah) go walking out the door
君がそのドアから出て行ってしまう前に

[Pre-Chorus]
Oh, you know I’m not perfect
あぁ、知ってるだろう、僕は完璧じゃない
If you leave, I deserve it
もし君が去るというなら、僕はそれにふさわしい
But baby, all I’m asking you is please, please (Oh)
でもベイビー、僕が君に望むことは唯一のことは

[Chorus]
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
I know I’m not what you need
分かってるさ、僕は君が望むものじゃない
But baby, I’m gonna be
でもベイビー、僕はいつかそうなるから
So please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ

[Bridge]
Oh, you don’t wanna wait another minute
あぁ、もう1分も待っていたくないんだろう
You don’t wanna wait another night
もう一晩も待っていられないんだろう
Just trust me, just trust me, just trust me, baby
ただ信じてくれ、信じておくれ、ベイビー
Oh, you don’t wanna wait another minute
あぁ、もう1分も待っていたくないんだろう
You don’t wanna wait another night
もう一晩も待っていられないんだろう
Just trust me, just trust me, just trust me, baby
ただ信じてくれ、信じておくれ、ベイビー

[Chorus]
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
I know I’m not what you need
分かってるさ、僕は君が望むものじゃない
But baby, I’m gonna be
でもベイビー、僕はいつかそうなるから
So please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
Please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ
I know I’m not what you need
分かってるさ、僕は君が望むものじゃない
But baby, I’m gonna be
でもベイビー、僕はいつかそうなるから
So please be patient with me
お願いだ、我慢強くいておくれ





それでは また!☺



この和訳には、一人称や文末表現に和訳者の個人的な
アーティストや曲に対する解釈が含まれていますが、

また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

1 件のコメント :

  1. 泣ける!ギターのコードは簡単なオープンコードで自分で歌いながらこの和訳見て歌うとなおさら泣ける

    返信削除