2017年2月28日火曜日

By Your Side - The 1975 和訳

0 件のコメント :

The 1975から新しい曲が発表されました。
この曲はSadeBy Your Sideのカバーになります。
ボーカルにかかるエフェクトには好き嫌い分かれそうですね。

それでは 和訳へ、



[Verse 1]
You think I'd leave your side baby
僕が君のそばを離れると思うのかい?ベイビー
You know me better than that
それ以上に僕のことを知っているだろ
You think I'd leave you down
僕が君を放っておくと思うかい?
When you're down on your knees
君がひざまずいているとき
I wouldn't do that
そんなことはしないよ
I'll tell you you're right when you're wrong
間違っている時でも君は正しいと言うよ
And if only you could see into me
そして君がただ僕のことを分かってもらえればいい

[Chorus]
Oh when you're cold
あぁ、寒い時には
I'll be there
僕が、そこにいるよ
Hold you tight to me
君をしっかりと抱き寄せる
When you're on the outside baby
君が外にいる時は
And you can't get in
そして君が中に入れない時には
I will show you
見せてあげるよ
You're so much better than you know
君は思っている以上にずっといいんだ
When you're lost and you're alone
君が道に迷って一人の時は
And you can't get back again
また変えることができない時には
I will find you
僕が君を見つける
Darling and I will bring you home
ねぇ、僕がうちへ連れて帰る
And if you want to cry
そして君が泣きたい時には
I am here to dry your eyes
僕はそこにいてその涙を拭ってあげる
And in no time, you'll be fine
それで一瞬の内に君は元に戻る

[Verse 1]
You think I'd leave your side baby
僕が君のそばを離れると思うのかい?ベイビー
You know me better than that
それ以上に僕のことを知っているだろ
You think I'd leave you down
僕が君を放っておくと思うかい?
When you're down on your knees
君がひざまずいているとき
I wouldn't do that
そんなことはしないよ
I'll tell you you're right when you're wrong
間違っている時でも君は正しいと言うよ
And if only you could see into me
そして君がただ僕のことを分かってもらえればいい


[Chorus]
Oh when you're cold, I'll be there
あぁ、寒い時には、僕がそこにいるよ
Hold you tight to me
君をしっかりと抱き寄せる
Oh when you're low, I'll be there
あぁ、君が落ち込んだ時には、僕がそこにいるよ
By your side baby
君のそばに
Oh when you're cold, I'll be there
あぁ、寒い時には、僕が、そこにいるよ
Hold you tight to me
君をしっかりと抱き寄せる
Oh when you're low, I'll be there
あぁ、君が落ち込んだ時には、僕がそこにいるよ
By your side baby
君のそばに





カバー元の
Sade – By Your sideです。







それでは また!☺







この和訳には、一人称や文末表現に和訳者の個人的なアーティストや曲に対する解釈が含まれていますが、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿