2017年4月2日日曜日

Ultralife - Oh Wonder 和訳

0 件のコメント :

Oh Wonderの新曲です。

このシングルと同じタイトルの
アルバムが発表されたので
そちらも要チェックです。


では、和訳へ、

[Verse 1]
Lovesick the beat inside my head
恋に悩める、そのビートは私の頭に
Waves struck a sea of bitterness
ほろ苦い感情の海を波が打つ
Lights out solo in the blue
明かりは消え、独り青い海の上
Before I found you
私があなたを見つける前に

[Pre-Chorus]
Days passed slowly, lost and low
日々はゆっくりと過ぎ去り、私は道を失い、ふさぎこんでいた
You gave me hope and now there's only
あなたは私に希望を与え、そして今はたった、、

[Chorus]
Blood running in my veins
血管を血が流れる
I've never been here before
私は今までここに来たことはないの
And I got love falling like the rain
そして愛は雨のように私に降り注ぐ
I never could've asked for more
これ以上を望むことなんて出来なかったわ
I got so much soul inside my bones
魂が骨の髄にまでやどる
Take a look at me now
今私を見て欲しい
I'm young forever in the sun
私は太陽に永遠に若く生きる
Ever since you came I'm living ultralife (ultralife, ultralife)
あなたに出会ってから、私は極限の人生を送っているの
I'm living ultralife (ultralife, ultralife)
私は極限の人生を送っている
I'm living ultralife
私は極限の人生を送っている

[Verse 2]
Turn down the voice inside my head
頭の中の声のボリュームを下げる、
Cos heaven only knows why we feel this emptiness
だってなぜ私たちがこの虚無感を抱いているかは、
天のみぞしることだから
But I will climb out, find another view
でも私は登り切ってみせる、そして別の景色を眺めるの
Now I've found you
今、あなたを見つけたわ

[Pre-Chorus]
Days passed slowly, lost and low
日々はゆっくりと過ぎ去り、私は道を失い、ふさぎこんでいた
You gave me hope and now there's only
あなたは私に希望を与え、そして今はたった、、

[Chorus]
Blood running in my veins
血管を血が流れる
I've never been here before
私は今までここに来たことはないの
And I got love falling like the rain
そして愛は雨のように私に降り注ぐ
I never could've asked for more
これ以上を望むことなんて出来なかったわ
I got so much soul inside my bones
魂が骨の髄にまでやどる
Take a look at me now
今私を見て欲しい
I'm young forever in the sun
私は太陽に永遠に若く生きる
Ever since you came I'm living ultralife
あなたに出会ってから、私は極限の人生を送っているの
Ultralife with me, ultralife with me
私と過ごす究極の人生、私と過ごす究極の人生
Ultralife with me, ultralife with me
私と過ごす究極の人生、私と過ごす究極の人生

[Bridge]
Found me on a basement floor
あなたは私がベースメントの床に横たわっているのを見つけたわ
Back when I had lost it all
私が全てを失った時に戻る
Told me what the fight was for
戦うということはどういうことかを教え
And I'm not giving up no more
私はもう諦めたりしないわ
You elevate the life in me
あなたは私の中で人生を高めたの
Illuminate the in-between
私との間のものを照らし出し
Forever gonna feel this free
永遠にこの自由を感じるわ
And I'm not giving up now
今諦めたりはしない

Lovesick the beat inside my head
恋に悩める、そのビートは私の頭に
Waves struck a sea of bitterness
ほろ苦い感情の海を波が打つ
Lights out solo in the blue
明かりは消え、独り青い海の上
but now I found you
でも今あなたを見つけたの

[Chorus]
Blood running in my veins
血管を血が流れる
I've never been here before
私は今までここに来たことはないの
And I got love falling like the rain
そして愛は雨のように私に降り注ぐ
I never could've asked for more
これ以上を望むことなんて出来なかったわ
I got so much soul inside my bones
魂が骨の髄にまでやどる
Take a look at me now
今私を見て欲しい
I'm young forever in the sun
私は太陽に永遠に若く生きる
Ever since you came I'm living ultralife
あなたに出会ってから、私は極限の人生を送っているの
I'm living ultralife
私は極限の人生を送っている
Oh, we're living ultralife
あぁ、私たちは
We're living ultralife
私たち極限の人生を歩んでいる
I'm living ultralife
極限の人生を歩んでいるわ






それでは また!☺






この和訳には、一人称や文末表現に和訳者の個人的な
アーティストや曲に対する解釈が含まれていますが、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿