2017年3月3日金曜日

Till You're Loved - Mr. Probz 和訳

0 件のコメント :

Mr. Probzの新曲になります。
3年前の曲WavesMVは2億回以上youtubeで再生されています。この曲も同じく大ヒットするのでしょうか、、


では 和訳へ、


[Verse 1]
Can you tell me
教えてくれ
How close is too close
どのくらいが近すぎて
How far is too far
どのくらいが遠すぎるのか
I gotta know
知りたいんだ
You see beauty
君は美しさを見いだす
In the things I don't see
僕が見ないものに
Body to body
体と体
Soul to soul
魂と魂

[Pre-Chorus]
But I've been nursing a broken heart
でも僕はずっと傷ついた心の看病をしてきた
Taking the steps back to where I start
始めた場所から何歩も下がって
Don't know where we're going
僕たちどこに向かってるんのか分からない
No no no no
no, no, no, no
You got something about your light
君の光には何かがある
Showed me I wasn't living right
君は見せた、僕が正しい道を進んでいない時
Don't care where we're going
どこに向かってるかなんてどうでもいい
Don't need to know
知る必要もない

[Chorus]
What is love
愛とは何だ
What you give is nothing I've known
君が与えるものは僕が知ってるものではない
What is love
愛とは何だ
What is love
愛とは
Since you've been here I finally know
君がここに来てようやく僕には分かった

You're nothing until you are loved
君は愛されるまで何者でもない
Nothing until you are loved
愛されるまで
No no no no
no, no , no, no
Nothing until you are loved
君が愛されるまで
Nothing until you are loved
愛されるまで
No no no no no
no, no, no, no

[Verse 2]
Can you tell me
教えてくれ
How sure is too sure
確信を持ちすぎるってどれくらいのことなんだ
When I say l'll do more
もっとやるという時
I gotta know
知らなくちゃならないんだ
You see through me
君は僕を理解する
Even when we don't speak
たとえ僕ら話さなくとも
Body to body
体と体
Soul to soul
魂と魂

[Pre-Chorus]
But I've been nursing a broken heart
でも僕はずっと傷ついた心の看病をしてきた
Taking the steps back to where I start
始めた場所から何歩も下がって
Don't know where we're going
僕たちどこに向かってるんのか分からない
No no no no
no, no, no, no
You got something about your light
君の光には何かがある
Showed me I wasn't living right
君は見せた、僕が正しい道を進んでいない時
Don't care where we're going
どこに向かってるかなんてどうでもいい
Don't need to know
知る必要もない


[Chorus]
What is love
愛とは何だ
What you give is nothing I've known
君が与えるものは僕が知ってるものではない
What is love
愛とは何だ
What is love
愛とは
Since you've been here I finally know
君がここに来てようやく僕には分かった

You're nothing until you are loved
君は愛されるまで何者でもない
Nothing until you are loved
愛されるまで
No no no no
no, no , no, no
Nothing until you are loved
君が愛されるまで
Nothing until you are loved
愛されるまで
No no no no no
no, no, no, no

[Outro]
You're nothing until you are loved
君は愛されるまで何者でもない
Till you are loved
愛されるまで






それでは また!☺







この和訳には、一人称や文末表現に和訳者の個人的なアーティストや曲に対する解釈が含まれていますが、
また違った和訳・解釈等ありましたら教えてくださいね。

0 件のコメント :

コメントを投稿